Leadership Fellows

Ana-Laura Baz

Head of digital engagement, Musée de la civilisation
Quebec Leadership Fellow
Quebec Leadership Fellow
Head of digital engagement, Musée de la civilisation
Cheffe du service de l’engagement numérique au Musée de la civilisation, Ana-Laura se passionne pour l’exploration de nouvelles formes de muséologie à l’ère du numérique et pour l’arrimage de celles-ci avec d’autres approches muséales tant en salle au Musée, qu’en ligne.
Son équipe accompagne l’ensemble des équipes du Musée pour la réalisation de projets numériques. Elle porte aussi la responsabilité de l’ensemble des site Web, des médias sociaux, des applications mobiles, le laboratoire numérique MLab Creaform, le Potager numérique visant le développement de compétences et de nombreux autres projets.

Avec une formation en physique et en muséologie, Ana-Laura travaille au Musée depuis 2009.

Amy Blackmore

Executive and Artistic Director, MainLine Theatre / Montreal Fringe
Quebec Leadership Fellow
Quebec Leadership Fellow
Executive and Artistic Director, MainLine Theatre / Montreal Fringe
Amy Blackmore est directrice générale et directrice artistique du Théâtre MainLine et du Festival St-Ambroise FRINGE de Montréal. Bien connue pour sa polyvalence, Amy a dirigé de nombreux projets novateurs au fil des ans. Parmi les collaborations récentes d’Amy, signalons la conceptualisation du Fringe World Congress qui a eu lieu à Montréal en 2016. Il s’agissait du premier Fringe World Congress à se tenir ailleurs qu’à Édimbourg en Écosse. Le succès du Congress a procuré au Théâtre MainLine une mise en candidature au Grand Prix, prestigieux, du Conseil des arts de Montréal. Cet événement a été l’occasion pour Amy de passer à la présidence du QDF Congress: Shaping the Future of English Theatre in Quebec, qui a eu lieu au Centre Segal des arts de la scène en février 2018. Ancienne administratrice au conseil du English Language Arts Network, Amy est depuis peu ancienne présidente de la Quebec Drama Federation. Elle continue son travail auprès de la communauté comme membre du jury de divers organismes subventionnaires aux paliers municipal, provincial et fédéral.
Amy Blackmore is the Executive and Artistic Director of MainLine Theatre and the St-Ambroise Montreal FRINGE Festival. Known for her versatility, Amy has spearheaded many innovative projects over the years. Amy’s recent collaborations include the visioning of the Fringe World Congress in Montreal in 2016. This was the first time the Fringe World Congress took place outside of the city of Edinburgh, Scotland. The success of the Congress garnered MainLine Theatre a nomination for the prestigious Grand Prix du Conseil des arts de Montreal. This event inspired Amy to then move on to chair the QDF Congress: Shaping the Future of English Theatre in Quebec, which took place in February 2018 at the Segal Centre for the Performing Arts. A former English Language Arts Network board member, Amy recently became Past-President of the Quebec Drama Federation. She continues to contribute to the community through her work as a jury member for municipal, provincial and federal granting agencies.

Karla Etienne

Directrice adjointe/Artiste en danse, Zab maboungou/Compagnie Danse Nyata Nyata
Quebec Leadership Fellow
Quebec Leadership Fellow
Directrice adjointe/Artiste en danse, Zab maboungou/Compagnie Danse Nyata Nyata
Karla Etienne est interprète et directrice adjointe chez Zab Maboungou/Compagnie Danse Nyata Nyata. Elle y coordonne également le Programme de formation artistique. Première diplômée de ce programme, détentrice d’un baccalauréat en littérature et d’une maitrise en environnement, Karla est actuellement étudiante au DESS en gestion des organismes culturels des HEC.

Karla est appelée régulièrement à faire partie des jurys et comités de réflexion aux Conseil des Arts du Canada et Conseil des Arts et des Lettres du Québec. Elle a été vice-présidente du Conseil d’administration du Regroupement québécois de la danse. Karla est, depuis 2012, membre du Conseil d’administration ainsi que présidente du comité d’évaluation en danse du Conseil des arts de Montréal. Elle est co-fondatrice des Conversations philanthropiques en culture, un cercle de soutien et de partage professionnel en philanthropie culturelle.

Odile Joannette

Executive Director, Wapikoni mobile
Quebec Leadership Fellow
Quebec Leadership Fellow
Executive Director, Wapikoni mobile
Odile Joannette has been an advocate for Indigenous rights for close to 20 years, striving to improve the quality of life of Aboriginal people. She serves on the Order of Montreal’s Board and has been handpicked to be one of 15 members of Montreal’s Table on Diversity, Inclusion and the Fight Against Discrimination. She is a founding member and administrator of both DestiNATIONS: Carrefour International of Indigenous Arts and Cultures, and the Montreal Urban Aboriginal Community Strategy NETWORK. She recently joined the Board of Directors of the Montreal Native Health Center project. She had been Director of Partnerships and Communications for the Assembly of First Nations Quebec-Labrador’s Commission for Human Resources Development, Employment and Training since 2014.

She was recently appointed Executive Director of the Wapikoni mobile, a travelling audiovisual and musical creation studio dedicated to Indigenous youth.

Kiya Tabassian

Artistic Director, Constantinople / Centre des musiciens du monde
Quebec Leadership Fellow
Quebec Leadership Fellow
Artistic Director, Constantinople / Centre des musiciens du monde
Virtuose du sétar et compositeur renommé né en Iran, Kiya Tabassian s’est produit sur des scènes partout dans le monde avec son ensemble, Constantinople. Il a collaboré comme compositeur, interprète et improvisateur à des productions de Radio-Canada, du projet international MediMuses, de l’ensemble Atlas des Pays-Bas, de l’Orchestre symphonique de Montréal et de l’Union européenne de radio-télévision. Depuis 2017, il est artiste associé aux prestigieuses Rencontres musicales de Conques en France où il présente chaque année les créations les plus récentes de Constantinople. Il a cofondé le Centre des musiciens du monde à Montréal en 2017. Il a enregistré une vingtaine d’albums pour plusieurs étiquettes et a créé avec Constantinople plus de quarante programmes originaux et les a exécutés à certains des plus grands festivals et lieux de spectacles comme la Salle Pleyel, la Berliner Philharmonie, le Festival d’Aix et le Festival Cervantino. Au cours des dix dernières années, il a présenté plus de 800 concerts dans plus de 125 villes réparties dans 36 pays.
A setar virtuoso and an acclaimed composer born in Iran, Kiya Tabassian has performed on stages throughout the world with his ensemble Constantinople. He collaborated as a composer, performer and improviser with Radio-Canada, the international MediMuses project, the Atlas Ensemble (Holland), the Orchestre symphonique de Montréal, and the European Broadcasting Union. Since 2017, he is Associate Artist at the prestigious Rencontres musicales de Conques in France where he presents Constantinople’s most recent creations every year. He co-founded the Centre des musiciens du monde in Montreal in 2017. He has recorded near 20 albums for several labels and has created with Constantinople over 40 original programs performing them at some of the most prestigious festivals and venues such as Salle Pleyel, Berliner Philharmonie, Festival d’Aix and Festival Cervantino. Over the past decade, he has staged over 800 concerts in more than 125 cities in near 36 different countries.

Emile Beauchemin

Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Diplômé en 2015 du Baccalauréat en théâtre de l’Université Laval, profil mise en scène, Emile rassemble depuis le début de ses études les artistes émergents à travers la fondation et la coordination de plusieurs événements tels que le Festival de Théâtre de l’Université Laval (FTUL) ainsi que le BAM [Bouillon d’art multi]. Depuis les dernières années, il se joint à l’organisation d’événements culturels de taille tels que: Les chantiers / Constructions artistiques, LAB QUÉBEC ainsi que le Jamais Lu Québec. Dernièrement, il est invité à participer au Mois Multi à titre de commissaire pour les spectacles et performances. Emile est aussi invité à s’impliquer au sein d’Ex Machina ainsi que le Théâtre du Trident. Parallèlement à ces activités, le jeune créateur se concentre principalement à titre de directeur artistique sur ses deux compagnies: le Théâtre Astronaute / Astronaut Theater qui crée des oeuvres bilingues et multidisciplinaires ainsi que sur JokerJoker, un diffuseur nomade et multidisciplinaire.
Having graduated from Université Laval’s Bachelor of Arts in Theater, with a focus on stage direction, in 2015, Emile Beauchemin has been bringing together emerging artists through the creation and coordination of several events including Laval University Theater Festival (FTUL) as well as BAM (Bouillon d’art multi /Multi-Art Broth). He has also been involved in the organization of major cultural events such as: Les chantiers / Constructions artistique, LAB QUÉBEC, and Le Jamais Lu Québec. Most recently, he was appointed curator of shows and performances for Mois Multi. Emile is also actively involved with Ex Machina as well as with the Théâtre du Trident. Alongside these activities, the young artistic director focuses on his two companies: Théâtre Astronaute / Astronaut Theater which creates bilingual and multidisciplinary works; as well as on JokerJoker, a nomadic and multidisciplinary site-specific production company.

Lori Burke

Executive Director, Cape Breton Centre for Craft & Design
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Executive Director, Cape Breton Centre for Craft & Design
Lori Burke travaille pour le Cape Breton Centre for Craft and Design comme directrice du marketing depuis l’hiver de 2009 ; à ce titre, elle s’est occupée avec le personnel de faire rayonner l’organisme et le secteur des métiers d’art de l’île du Cap-Breton. Maintenant directrice générale de l’organisme, Lori entend continuer à promouvoir le Cape Breton Centre for Craft and Design et le secteur des métiers d’art de l’île à l’échelle internationale. Après plus de neuf ans d’expérience de ces cours et ateliers, Lori a accepté d’être appelée collectionneuse plutôt qu’artisane, ce qui est sans doute préférable pour l’économie créative !
Lori Burke’s work with Cape Breton Centre for Craft & Design began in the winter of 2009 as Marketing Manager where she worked with Centre staff to build the profile of the organization and the Cape Breton craft sector. Now as Executive Director, Lori plans to continue to make Cape Breton Centre for Craft & Design and the Cape Breton craft sector globally known. After 9+ years of experimenting with a variety of craft courses and workshops, Lori has accepted that she is a “collector” rather than a maker, which is probably better for the creative economy anyway!

Pedro Chamale

Co-Artistic Director, rice & beans theatre
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Co-Artistic Director, rice & beans theatre
Pedro Chamale est un artiste latino-canadien de la première génération; il est né et a grandi dans le nord de la Colombie-Britannique. Il a obtenu son baccalauréat en beaux-arts (spécialité interprétation au théâtre) de la School for the Contemporary Arts de l’université Simon-Fraser. Il a fondé le rice & beans theatre avec Derek Chan. Pedro est artiste de la scène, metteur en scène, dramaturge et homme à tout faire du théâtre. Il a été artiste en résidence au Neworld Theatre en 2014, directeur invité de l’édition de 2018 du rEvolver Festival. Sous l’égide du rice & beans theatre, il travaille présentement à une collaboration avec le Playwrights Theatre Centre; il s’agit de deux pièces pour la résidence des saisons 2018-2019 et 2019-2020 du Annex Theatre. Pièces choisies : Selfie (Rumble Theatre), Slime (the Only Animal), Broken Tailbone (Nightswimming), Mis Papas (rice & beans), Are we there yet? (Neworld Theatre), Bull (Rumble Theatre) et The Show Must Go On (Push Festival).
Pedro Chamale is a first-generation Latinx-Canadian theatre artist who was born and raised in Northern British Columbia. He received his BFA in Theatre Performance from SFU’s School for the Contemporary Arts. He then went on to form rice & beans theatre with Derek Chan. Pedro is a performer, director, playwright, and theatre jack-of-all-trades. He was the Artistic Resident at Neworld Theatre in 2014, the guest curator of the 2018 rEvolver Festival and currently through rice & beans theatre, Pedro is working on a company collaboration with Playwrights Theatre Centre where they are developing two new pieces that will be in residency at the Annex Theatre in the 2018/19 and 2019/20 seasons. Selected Credits: Selfie (Rumble Theatre), Slime (The Only Animal), Broken Tailbone (Nightswimming), Mis Papás (rice & beans), Are We There Yet? (Neworld Theatre), Bull (Rumble Theatre) and The Show Must Go On (Push Festival).

Clare Daitch

Interpretive Planner, Yukon government, Tourism and Culture
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Interpretive Planner, Yukon government, Tourism and Culture
Clare Daitch vit dans le Nord depuis longtemps. Elle a cumulé des fonctions en interprétation, en conservation et en enseignement dans le domaine de la culture et du patrimoine dans les Territoires du Nord-Ouest et du Yukon. Elle a travaillé à des expositions, à des installations extérieures, à des publications et à des projets de nouveaux médias qui impliquent la communauté et qui mettent en lumière les perspectives culturelles et historiques locales des peuples autochtones. Elle travaille présentement à la planification de l’interprétation des sites historiques auprès de la direction générale des services culturels du gouvernement du Yukon et enseigne au Collège du Yukon au programme du patrimoine et de la culture. Elle habite le territoire ancestral des Premières nations kwanlin dün et ta’an kwäch’än à Whitehorse (Yukon) avec son époux et ses trois enfants.
Clare Daitch is a life-long northerner with experience interpreting, curating, and teaching northern culture and heritage in the Northwest Territories and Yukon. She has worked on community-based exhibits, outdoor installations, publications, and new media projects that highlight Indigenous and local cultural and historical perspectives. She currently works as Historic Sites Interpretive Planner with Government of Yukon’s Cultural Services Branch and teaches in the Heritage and Culture Program at Yukon College. She lives in the traditional territory of the Kwanlin Dün and Ta’an Kwäch’än First Nations in Whitehorse, Yukon with her husband and three children.

Julie Fossitt

Manager, cultural marketing - City of Kingston
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Manager, cultural marketing - City of Kingston
Julie Fossitt, militante passionnée de l’accès pour tous aux arts, à la culture et au patrimoine, a consacré sa carrière au marketing et à la promotion de la culture. Elle a détenu des postes de marketing au Centre national des arts et à l’Orchestre symphonique de Victoria. Elle est présentement directrice du marketing culturel pour la ville de Kingston. À ce titre, Julie dirige le personnel responsable de la promotion de plus de cinquante prestations de danse, de théâtre, de comédie, de spectacles pour la famille et de musique chaque année; en outre, elle travaille étroitement avec le groupe chargé de la mobilisation communautaire et de la promotion de programmes éducatifs destinés aux publics de Grand OnStage. En 2015, Julie a reçu un prix John-Hobday en gestion des arts du Conseil des arts du Canada et, en 2016, a obtenu son certificat en planification culturelle de l’Université de Colombie-Britannique et un certificat de maîtrise en leadership des communications de la Schulich School of Business.
A passionate advocate for access to arts, culture and heritage for everyone, Julie Fossitt has dedicated her career to marketing and promoting culture. She has held marketing positions at the National Arts Centre and the Victoria Symphony and is currently the Manager, Cultural Marketing for the City of Kingston. Julie not only leads staff to promote more than 50 dance, theatre, comedy, family, and music presentations annually, she works intimately with the community engagement group to promote educational programs for audiences of the Grand OnStage program. In 2015, Julie was awarded the John Hobday Award in Arts Management by the Canada Council for the Arts and in 2016, she earned both her Certificate in Cultural Planning from the University of British Columbia and her Masters Certificate in Marketing Communications Leadership from the Schulich School of Business.

Jessica Gutteridge

Performance Works Program & Events Manager, Boca del Lupo
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Performance Works Program & Events Manager, Boca del Lupo
Jessica Gutteridge works with Boca del Lupo as Program & Events Manager of Granville Island’s Performance Works in Vancouver. She was a founding board member of the Granville Island Theatre District. She held positions as Managing Director and Education Manager of Carousel Theatre for Young People, where she also served as dramaturg for three new plays for very young audiences. She received her MFA from the Yale School of Drama’s Department of Dramaturgy and Dramatic Criticism and studied directing at Wesleyan University. Born and raised in New York, Jessica returned to the theatre after nearly two decades as a lawyer specializing in advertising and trademark law. At Columbia Law School she was editor-in-chief of the Columbia-VLA Journal of Law and the Arts. Her non-profit board work has included serving as Co-President of Landmark on Main Street, a performing arts and community centre on Long Island. She is a member of the 2018-19 Cultural Leadership Program at the Banff Centre.

Martha Haldenby

Senior Director of Development, TO Live
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Senior Director of Development, TO Live
Martha Haldenby travaille comme directrice principale du développement aux Civic Theatres de Toronto. Elle a travaillé auparavant pendant plus de dix ans au festival Luminato de Toronto, et notamment au sein de l’équipe exécutive, à la programmation et au développement des publics. Martha vient de terminer une maîtrise en leadership dans les arts de l’université Queen’s à Kingston. Elle avait déjà étudié en art dramatique, en lettres anglaises et italiennes au University College, de l’Université de Toronto, et a longtemps travaillé comme photographe, artiste de la scène et productrice. Elle a d’ailleurs assuré la coproduction de ZED.TO, projet théâtral et transmédia primé, avec The Mission Business, cabinet de consultants de Toronto. Martha se passionne pour l’urbanisme et la création d’espaces culturels ; elle est une fière administratrice du conseil du festival Summerworks Performance de Toronto.
Martha Haldenby works as Senior Director, Development at Civic Theatres of Toronto. Previously, Martha served for more than a decade at the Luminato Festival in Toronto, including roles on the Executive, Programming, and Development teams. Martha recently completed a Masters in Arts Leadership at Queen’s University in Kingston. She previously studied Drama, English, and Italian Studies at University College, University of Toronto, and has a long personal past in the arts as a photographer, performer, and producer; including co-producing ZED.TO, an award-winning theatrical and transmedia project with The Mission Business, a Toronto-based consultancy. Martha is passionate about city building and creating cultural spaces and is a proud Board member of the Summerworks Performance Festival in Toronto.

Katie Inverarity

Director of Marketing & Communications, Royal Manitoba Theatre Centre
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Director of Marketing & Communications, Royal Manitoba Theatre Centre
Katie Inverarity est présentement directrice du marketing et des communications au Royal Manitoba Theatre Centre de Winnipeg (Manitoba). Elle a déjà occupé les postes de directrice du marketing et des communications pour la Canadian Stage Company et de directrice du recrutement des cadres pour TRG Arts. Elle a occupé des postes de marketing à l’Orchestre symphonique de Windsor, chez Mirvish Productions et à l’Orchestre symphonique de Toronto. Depuis cinq ans, Katie siège au comité organisateur de la conférence annuelle de Tessitura et, depuis un an, à la coprésidence du marketing. Katie est parfois présentatrice ou animatrice à cette conférence. À l’automne de 2018, Katie est devenue administratrice au conseil du Laurel Centre de Winnipeg (Manitoba).
Katie Inverarity is currently the Director of Marketing & Communications for the Royal Manitoba Theatre Centre in Winnipeg, Manitoba. Previous positions held include Director of Marketing & Communications for the Canadian Stage Company; Director of Executive Recruitment with TRG; as well as marketing positions with the Windsor Symphony Orchestra, Mirvish Productions, and the Toronto Symphony Orchestra. For the past five years, Katie has been on the planning committee for the Tessitura annual conference, with one year as Marketing Co-Chair. Katie is also an occasional presenter or moderator at this conference. In fall of 2018, Katie joined the Board of Directors of the Laurel Centre in Winnipeg, Manitoba.

Liesl Jauk

Manager, Arts Services - City of Richmond
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Manager, Arts Services - City of Richmond
Liesl Jauk est directrice des services artistiques de la ville de Richmond (Colombie-Britannique). Avant de commencer à travailler pour la ville en 2008, elle a été coproductrice du festival The Word on the Street et des BC Book Prizes. Elle a fourni des services de marketing et de graphisme à divers organismes et événements artistiques de Vancouver. Liesl possède une maîtrise en histoire sociale de l’art (Leeds, Royaume-Uni). Elle a fait des études et travaillé dans le domaine des beaux-arts, du design et des communications, et a arrimé sa passion pour les arts et le rôle qu’ils jouent au design du domaine public, à l’identité culturelle, à la fierté civique, au bien-être individuel et aux rapports sociaux. Habitant depuis longtemps la ville de Vancouver, elle siège comme administratrice au conseil de DanceHouse, de la Society to Bridge Arts and Community (partenaire de l’Alliance pour les arts et la culture de Colombie-Britannique) et de la Mortal Coil Performance Society.
Liesl Jauk is the Manager of Arts Services for the City of Richmond, BC. Prior to joining the City in 2008, she was the co-producer of The Word On The Street Festival and BC Book Prizes and provided marketing and graphic design services for a range of arts organizations and events in Vancouver. Liesl has an M.A. in the Social History of Art (Leeds, U.K.) and an educational and professional background in fine arts, design, and communications coupled with a passion for the arts and its role in public realm design, cultural identity, and civic pride, individual well-being and social connection. A lifelong resident of Vancouver, she is currently on the board of DanceHouse, the Society to Bridge Arts and Community (partner to BC Alliance for Arts + Culture), and Mortal Coil Performance Society.

Heather Lamoureux

Artistic Director, Vines Art Festival
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Artistic Director, Vines Art Festival
Heather Lamoureux habite, à titre de non-invitée, le territoire de la côte salish des nations musqueam, squamish et tsliel-waututh. Elle est productrice, artiste et animatrice. Heather assume la direction artistique du festival Vines Art et la coordination partagée du rayonnement communautaire pour Raven Spirit Dance; elle a travaillé pour d’autres organismes artistiques comme le festival PuSh International Arts et Dancing on the Edge. Elle a suivi une formation en thérapie du mouvement expressif auprès du Tamalpa Institute sous la direction d’Anna et de Daria Halprin; elle se sert de cette pratique auprès de jeunes en foyers d’accueil et dirige des programmes destinés aux jeunes dans le Lower Mainland. À l’heure actuelle, elle fait l’objet de mentorat de la part de Cease Wyss à Harmony Gardens relativement à l’engagement communautaire dans les territoires Sḵwú7mesh. Heather est titulaire d’un baccalauréat en beaux-arts, spécialité danse, et d’une mineure en administration des affaires de l’université Simon-Fraser.
Heather Lamoureux is an uninvited guest on the Coast Salish Territory of the Musqueam, Squamish and Tsliel-Waututh nations. Here she is a producer, artist, and facilitator. Heather is the Artistic Director of Vines Art Festival, Community Outreach Co-Coordinator at Raven Spirit Dance, and has worked for other performing arts organizations including the PuSh International Arts Festival and Dancing on the Edge. She is trained in Expressive Movement Therapy from the Tamalpa Institute under the instruction of Anna and Daria Halprin and uses this practice with youth in foster care as well as running various youth programs throughout the lower mainland. Currently, she is being mentored by Cease Wyss at Harmony Gardens on community engagement on Sḵwú7mesh territories. Heather holds a BFA in Dance with a Minor in Business Administration from Simon Fraser University.

Maude Levasseur

Head of Arts Engagement, National Theatre School of Canada
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Head of Arts Engagement, National Theatre School of Canada
Maude Levasseur est directrice de la mobilisation artistique à l’École nationale de théâtre du Canada. Elle est titulaire de deux maîtrises en arts, une en cinématographie et l’autre en écriture créative, en plus d’une mineure en sociologie. Pendant plus de sept ans, elle a été coordonnatrice des activités et événements spéciaux pour l’Académie des lettres du Québec. Elle a enseigné la linguistique et la littérature à l’UQAM. Maude a aussi été administratrice au conseil du Théâtre Imago et des Amis de l’Insectarium de Montréal.
Maude Levasseur is Director of Arts Engagement at the National Theatre School of Canada. She holds two Masters in Arts, one in Film Studies and the other in Creative Writing, in addition to a minor in Sociology. For seven years, she was the Coordinator of Activities and Special Events for the Académie des lettres du Québec. She taught linguistics and literature at UQAM. Maude also serves as a member of the Board of Imago Theatre and the Friends of the Montreal Insectarium.

Kenji Maeda

Executive Director, Greater Vancouver Professional Theatre Alliance
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Executive Director, Greater Vancouver Professional Theatre Alliance
Kenji Maeda possède une expérience variée et enracinée dans sa passion pour les arts, l’enseignement et la consolidation communautaire. Kenji est présentement directeur général de la Greater Vancouver Professional Theatre Alliance, directeur du programme artsVest BC pour Business for the Arts, p.-d. g. du Production Heads Network et consultant en arts. Il travaille et vit dans les territoires souverains des nations musqueam, squamish et tsliel-waututh. Il a travaillé en consultation et en leadership pour des organismes comme le ministère du Tourisme, des Arts et de la Culture, la UBC School of Nursing, le DOXA Documentary Film Festival, le Vancouver Coastal Health et les Okanagan Festival Singers. Il a animé plus de 400 ateliers et séances communautaires sur des thèmes comme la santé sexuelle, l’éducation expérientielle et participatoire, la facilitation, la levée de fonds, la mobilisation communataire et le développement organisationnel.
Kenji Maeda’s experiences are diverse and grounded in his passion for the arts, education, and building community. Kenji is currently the Executive Director of the Greater Vancouver Professional Theatre Alliance, artsVest BC Program Manager for Business for the Arts, CEO of Production Heads Network, and arts consultant working and living on the unceded territories of the Musqueam, Squamish, and Tsleil-Waututh Nations. Through his consulting and leadership roles he has worked with organizations such as the Ministry of Tourism, Arts and Culture; UBC School of Nursing; DOXA Documentary Film Festival; Vancouver Coastal Health; and Okanagan Festival Singers, and has experience facilitating more than 400 workshops and community sessions on topics ranging from sexual health, experiential and participatory education, facilitation, fundraising, community engagement, and organizational development.

Risa Payant

Executive Director, Common Weal Community Arts
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Executive Director, Common Weal Community Arts
Risa Payant habite le territoire du Traité 4 avec ses enfants Gaia et Ever. Elle possède plus de quinze ans d’expérience de la pratique sociale et est résolue dans son soutien en faveur d’une écologie des arts vigoureuse pour la Saskatchewan. Risa est directrice générale de Common Weal Community Arts et consultante pigiste ; elle aide artistes et organismes à rédiger des textes persuasifs et à établir des stratégies de mobilisation du grand public. Elle est aussi trésorière au conseil de la Saskatchewan Arts Alliance. Elle a détenu des postes au Saskatchewan Arts Board, au Regina Folk Festival et à la MacKenzie Art Gallery. Elle a travaillé à la Vancouver Art Gallery, à ArtsStarts in Schools et à la Morris and Helen Belkin Art Gallery. Risa est une championne passionnée des arts dans tous les secteurs et s’occupe de faire le pont entre les artistes et la collectivité dans son ensemble pour le plus grand profit de tous.
Risa Payant lives in Treaty Four territory with her children, Gaia and Ever. She has over 15 years of experience in socially-engaged practice and is committed to supporting a thriving Saskatchewan arts ecology. Risa is the Executive Director of Common Weal Community Arts and a freelance consultant supporting artists and organizations in persuasive writing and strategies for public engagement. She also sits as Treasurer on the board of the Saskatchewan Arts Alliance. She has held positions at the Saskatchewan Arts Board, Regina Folk Festival, and MacKenzie Art Gallery. She has held roles at the Vancouver Art Gallery, ArtsStarts in Schools, and the Morris and Helen Belkin Art Gallery. Risa is a passionate champion for the arts across sectors, dedicated to connecting artists to broader community-building efforts in meaningful and mutually beneficial ways.

Meghan Power

Arts Program Manager, Banff Centre for Arts and Creativity
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Arts Program Manager, Banff Centre for Arts and Creativity
Meghan Power travaille au Banff Centre depuis un peu moins de sept ans. Elle est présentement directrice du programme des arts littéraires et a été pendant les cinq derniers mois directrice intérimaire des arts littéraires. Elle se passionne pour la littérature, les livres, la lecture, les idées, la philosophie, la nature humaine, les émotions humaines, les rapports entre l’humain et la technologie – pour la vie en général, quoi ! La littérature est une forme d’art qui alimente les lois dans la société, qui infléchit les autres formes d’art, qui change les philosophies et en créent de nouvelles, et qui a une incidence sur la politique et les gouvernements. Elle souhaite continuer de créer des espaces pour les écrivains et les artistes qui travaillent dans d’autres médias, et ce pour faire des expériences, pour rafiner et moduler les genres – et qui souhaitent parfaire leur art et continuer de raconter des récits qui nous aident, nous, êtres humains, à assimiler notre parcours de vie et à nous améliorer individuellement et collectivement.
Meghan Power has worked at Banff Centre for just under seven years. She is currently the Program Manager for Literary Arts and has spent the past five months as Acting Director of Literary Arts. She is passionate about literature, books, reading, ideas, philosophy, human nature, human emotions, humans and technology – life in general. Literature is an art form that drives societal laws, impacts other art forms, changes philosophies, creates new ones, changes politics and impacts governments. She wants to continue to make space for writers and for artists in working in other mediums, to experiment, to refine and change genres – to hone their craft and continue to tell stories that help us a humans process our life journeys and to becoming better individuals and society.

Dawn Saunders Dahl

Indigenous Program Manager, Whyte Museum of the Canadian Rockies
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Indigenous Program Manager, Whyte Museum of the Canadian Rockies
Dawn Saunders Dahl s’intéresse de près à la question du territoire, à la généalogie et à la réconciliation avec les peuples autochtones. Forte de nombreuses années d’expérience en administration des arts professionels, elle propose des concepts uniques et à grande échelle qui font intervenir et examinent une intersectionalité puissante, susceptible de produire des guérisons, entre les arts, les artistes et la collectivité. Elle est d’origine française, métis-ojibway, britannique, irlandaise, écossaise, suédoise et norvégienne. Ses ancêtres de la branche paternelle étaient des Français et des Métis-Ojibway qui se sont installés dans les régions de Sainte-Anne et de Sainte-Agathe au Manitoba. Ses arrières-grands-parents de la branche maternelle se sont établis dans des lots de colonisation dans les régions de Carnwood, de Camrose et d’Arrowwood en Alberta, et de Meadow Lake en Saskatchewan. Depuis 2007, elle visite des exploitations agricoles pour y faire des recherches, prend des photos, peint des portraits, collectionne les échantillons de sol et compile des entrevues en audio et des vidéos, et ce dans l’optique de monter des expositions susceptibles de susciter la discussion et une prise de conscience relativement aux questions d’agriculture, d’agro-alimentaire, de communauté, d’identité et de culture.
Dawn Saunders Dahl has a deep interest in place, genealogy and reconciliation with Canada's Indigenous communities. Twenty+ years of professional arts administration has allowed her to generate unique, large-scale ideas that explore powerful and potentially healing intersections between art, artists and the community. Her projects include the development of the Canadian Indigenous Art Program while she was the Director at The Works Art & Design Festival, Lead Project Officer at the Edmonton Arts Council for the Indigenous Art Park, Street Art Pilot Project, Tsa Tsa Ke K’e(Iron Foot Place) at Rogers Place in Edmonton, Alberta. She continues to develop mural projects with Indigenous and Settler communities within Western Canada including recent projects in the Bow Valley, Calgary, Edmonton and British Columbia. She is currently the Curator for Galerie Cite at La Cite Francophone and has recently accepted the position of Indigenous Program Manager at the Whyte Museum of the Canadian Rockies. Dawn is also a board member of the Alberta Craft Council, Indigenous Working Group with artsPlace - Canmore and the Moh'kinsstis Public Art Guiding Circle - City of Calgary. Dawn's family origins are British, Irish, Scottish, Norwegian, Swedish, French and Metis (Red River Ojibway). She is a practising artist and since 2007 has been creating work based on her research that centres around farming, genealogy, community and identity.

Valerie Sing Turner

Artistic Producer, Visceral Visions
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Artistic Producer, Visceral Visions
Valerie Sing Turner est une artiste du théâtre de Vancouver, dont le travail a été primé et qui joue, écrit, met en scène et produit des oeuvres théâtrales. Ancienne artiste en résidence au Centre national des arts, elle est en train d’élaborer une pièce à dix acteurs, intitulée The Shadow of the Mountains. Elle est fondatrice et productrice artistique de Visceral Visions, compagnie dont les activités incluent le récit, la représentation et le perfectionnement professionel. L’initiative la plus récente de la compagnie, DiverseTheatreBC, concerne une plate-forme numérique à l’intention des artistes autochtones et racialisés du théâtre et de l’opéra. Cette plate-forme, assortie d’une base de données avec fonctions de recherche, sera lancée en juin 2019. Valérie en est la directrice de création.
Valerie Sing Turner is a Vancouver-based award-winning theatre artist who performs, writes, directs, and produces. A former artist-in-residence with the National Arts Centre, she is currently developing a 10-actor play, In the Shadow of the Mountains. She is the founder / Artistic Producer of Visceral Visions, a company whose activities feature a potent mix of storytelling, advocacy, and professional development; the company’s latest initiative is CultureBrew.ART, a digital platform launching in June that features a searchable database of Indigenous and racialized artists who work in the performing and media arts, for which Valerie is founder / Creative Director.

Kate Stadel

General Manager, Ghost River Theatre
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
General Manager, Ghost River Theatre
Kate Stadel, leader communautaire et administratrice des arts, croit que le théâtre a le pouvoir de transformer les personnes et les collectivités. Kate élabore des plans stratégiques axés sur les résultats pour le développement de ce lieu de rencontre communautaire moderne et dynamique. Elle a obtenu son baccalauréat en beaux-arts, spécialité mise en scène, de l’Université de Victoria. Elle a aussi occupé des rôles stratégiques auprès du Goldcorp Centre for the Arts de l’université Simon-Fraser, de la Arts Club Theatre Company et de Second City de Toronto. Elle est présentement directrice générale du Ghost River Theatre à Calgary (Alberta).
Community leader and arts administrator, Kate Stadel believes in the power of theatre to transform individuals and communities. Kate develops results-oriented strategic business planning to grow this modern and vibrant community gathering place. She earned her BFA in Directing from the University of Victoria and previously served in strategic roles at Simon Fraser University’s Goldcorp Centre for the Arts, the Arts Club Theatre Company, Toronto’s The Second City and is currently the General Manager for Ghost River Theatre in Calgary, Alberta.

Charlie Wall-Andrews

Executive Director, SOCAN Foundation
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Executive Director, SOCAN Foundation
Charlie Wall-Andrews est membre professionnelle de l’Association of Fundraising Professionals (AFP) et de Consultants canadiens en arts (ACCA). Titulaire d’un baccalauréat et d’une maîtrise en arts, elle est aussi diplômée du programme de maîtrise en administration des affaires de la Richard Ivey Business School. Ancienne fellow du programme de leadership du Conseil des arts de Toronto, elle a, en 2018, été nommée fellow de l’innovation sociale et interculturelle par les Fondations Edmond de Rothschild. En 2017, Charlie a été inscrite à la liste des trente grands leaders de moins de trente ans au Canada par Corporate Knights. Elle est présentement chargée de cours à l’Université de Toronto et directrice générale de la Fondation SOCAN ; elle est fondatrice de l’Incubateur d’entrepreneurs créatifs TD.
Charlie Wall-Andrews is a professional member of the Association of Fundraising Professionals (AFP) and Arts Consultants of Canada (ACCA). Having already completed both a Bachelor and a Master of Arts degree, she is also a graduate from the Masters of Business Administration program at the Richard Ivey Business School. She is a former fellow from the Toronto Arts Council Leaders, and in 2018, she was appointed as a Social Innovation and Cross-Cultural Fellow by the prestigious Edmond de Rothschild Foundations. In 2017, Charlie Wall-Andrews was recognized as a “Top 30 Under 30” leader in Canada by Corporate Knights. She is currently a sessional professor at the University of Toronto and the Executive Director of SOCAN Foundation, in addition to being the founder of the TD Creative Entrepreneur Incubator.

Ted Witzel

Assistant Creative Producer, Laboratory - The Stratford Festival
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Banff Centre | National Theatre School Cultural Leadership Fellow
Assistant Creative Producer, Laboratory - The Stratford Festival
Ted Witzel is a queer theatre-maker based between Berlin and Toronto. He has worked in theatres in Vancouver, Montreal, Stratford, Ottawa, London, Milan, Stuttgart, Ingolstadt, BadenBaden, and Bad Hersfeld. Ted is currently assistant artistic director at the Stratford Festival and artistic director of the red light district. Ted has been an artist-in-residence at Buddies in Bad Times Theatre, Harbourfront Centre and Institut Für Alles Mögliche. Ted was in the inaugural cohort of York University/Canadian Stage’s MFA inx directing and holds a BA from the University of Toronto. In 2016 ted won the KSF Artist of Choice Award. As a director, he most recently co-created and directed LULU v.7 // aspects of a femme fatale at Buddies in Bad Times (nominated for 3 Doras, including outstanding direction and production).